onsdag 22 januari 2014

Nytt år med nya rutiner

Det var väldigt längesedan jag skrev något på bloggen. Men det har sina förklaringar. Det nya året har inneburit en hel del förändringar för mig. En rad med äventyr och nya utmaningar pågår och väntas under året. Därutav frånvaron från bloggen då jag fått styra upp nya rutiner och prioriterat annat, nämligen mig själv och att stänga av allt vad mobiler och dator heter när jag är ledig. Vardagarna jobbar jag nästan alltid 12h per dag så helgerna är numera heliga!

Vad är det då för äventyr och utmaningar. Jo, dels så är jag numera platschef på Sportlife Karlsborg 50% vilket gör att 2.5 dag i veckan är jag på den anläggningen. De andra 2.5 dagarna jobbar jag som PT på Sportlife Livingroom i Skövde som vanligt. Dessutom är jag PT Koordinator för hela Sportlife Region Skaraborg. Så att få dagarna att gå är inga problem. Dessutom är det fantastiskt roligt att få vara med i uppbyggnaden av Karlsborg där vi nu satsar på gruppträning och större gym. Att ha många bollar i luften är något jag triggas och utvecklas av, att gå nya utmaningar och hela tiden sträva framåt. 

Tävlandet då? Ja, i år blir det ingen Bodyfitness tävlan för mig då jag behöver bygga upp och reparera min kropp efter ett år av dietande och extremt hård press på min kropp. Visst är det ovanligt med ett "mjukare" jag men man kan inte vara i tävlingsform jämt och ligga på så låg fettprocent. Kroppen fungerar numera som den ska och det är mycket roligare att träna när man är stark!
Den nya planen är att försöka mig på Tjurruset i höst (om knät vill och håller) samt att bygga. Jag har nu en ny coach och full sponsring från Majestic Nutrition och BestOmega3/MorEPA. Vi har bestämt att satsa på tävling under slutet på 2015. Väldigt långt dit men det här är verkligen av bodyfitness. Det tar tid att deffa precis som det tar väldigt lång tid att bygga muskler. Och jag vill ju vara 200% vassare än vad jag var 2013 så då krävs det mera arbete. 

Äventyret? Ja förutom dessa nya arbets- och träningsplaner så sticker jag och A till Asien i mars. En helt fantastisk julklapp/födelsedagspresent! Vi ska ta oss från Bangkok till Hoi Chi Minh, genom Kambodja. Endast flygbiljetter är bokade. Så planering av alla vackra platser vi vill se och uppleva är nu i full gång. 

Det här kommer bli ett fantastiskt år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar