onsdag 29 januari 2014

Gott & blandat

I mitt yrke som PT träffar jag en väldig variation av människor. Alla har de olika mål med sin träning men ändå ett och samma; att må bra. I söndags när jag tränade en del av mina klienter hann jag reflektera över just detta då jag hade verkliga kontraster. Det var allt från maratonlöpare till en höggravid tjej med 4 veckor kvar till förlossning och en kvinna med hälseneruptur som nu innebar pjäxa och såklart en stor påverkan på hennes träning. Men de hade alla ett mål; att bli sitt bästa jag, inte slås ned av skador, en mage som är i vägen eller för all del drabbas av skador utan att bygga upp sin kropp för att klara de påfrestningar som väntar. De känner alla hur bra vi faktiskt mår av träning och att ligga hemma på soffan snarare förvärrar situationen. Tänk på detta nästa gång latmasken kryper fram...
Kan jag säga annat än att jag älskar detta yrke, att få ta del av dessa fantastiska människor och deras resa till en starkare och gladare kropp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar