tisdag 6 maj 2014

According to plan

Det var extremt längesedan jag skrev något inlägg på bloggen men början av detta året har varit kantad av en mängd nya utmaningar samt en lång och välbehövlig äventyrsresa med min älskling. Med en ny tjänst som platschef på Sportlife Karlsborg plus alla mina klienter att ta hand om har mina lediga stunder med A blivit allt viktigare. Numera är det inte jobb 24/7 och dator samt mobil kopplas bort så fort jag kommer hem och är ledig. Jag har helt enkelt blivit ego och satt mig & A i första rummet ;) Det gör att jag bloggar kanske lite mer sällan nu framöver, inte varje dag utan bara några tillfällen per vecka, så håll ut det kommer något då och då i alla fall.

I början av året berättade jag att jag tagit hjälp av en ny coach och sedan en månad tillbaka har jag följt en ny kost samt ett nytt träningsupplägg. Målet är att vi nu ska lägga på mig rejält med muskler och sikta på tävlingar 2015. Det är en bra bit dit men inom fitness krävs det lång planering och förberedelse om man ska komma någon vart ;) Muskler växer tyvärr inte över en natt.... Idag var dagen D med vägning, mätning samt utvärdering av de fyra veckor som gått. Jag har själv känt att kroppen svarat otroligt bra på träningen, framförallt de senaste två veckorna. Jag ökar konstant i mina vikter på passen och musklerna växer så det knakar, en fantastisk känsla! Och även Mikael Merighetti, min coach, var väldigt nöjd med mitt resultat; mindre fett, mer muskler och ytterst lite viktnedgång. Skönt att få godkänt! Nu är det bara att ösa på och se vad nästa avstämning säger.

Luciapokalen 2014 (7:e placering av 40 startande!) med teamie Ida Reiher

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar