lördag 26 januari 2013

Ätar- & vilodag

Lördag = vilodag och så kallad ätardag. Inte för att jag går helt wild and crazy bara för att jag har en dag utan strikt uppvägning etc av mat. Och eftersom jag inte är världens godisgris utan mer matfokuserad så brukar det bara resultera i att jag unnar mig några skivor hälsolimpa eller lite mer mat på tallriken. Bra mat och färska råvaror är något jag verkligen uppskattar. Att få fräscha och energigivande måltider är guld! Detta är inte diet i mina ögon, detta är min livsstil och har varit så under de senaste två åren. Självklart är det lite annorlunda nu när jag har en tävling i sikte och varje måltid spelar roll, men livsstilen är densamma :)
Idag har jag verkligen tagit det lugnt, ingen träning what so ever! Det var välbehövligt då jag plågat mina stackars ben denna veckan med ett antal powerwalks, cardio i form av Tabata, Spinning och ViPR samt ett rejält styrkepass. När jag traskade ner till gymmet idag (för att träffa några klienter, ingen träning) kändes det att de stackars benen behövde återhämta sig lite ;) Imorgon är det dags för spinning igen så blir nog soffläge ikväll så jag kan ge allt! Att gå på spinning passen får mig att pusha mig hårdare i cardion, man blir ju så peppad av varandra när man sitter där tillsammans och kämpar :)

Ikväll unnar jag mig lite lättostkaka ;)



Ha en skön lördag kväll! /Louise 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar