torsdag 31 januari 2013

Cardio & WebbTV

Med handen på hjärtat så är ju inte cardio min favoritsysselsättning i gymmet.... Men vill man vara fin får man lida pin ;) Numera startas varje morgon med en 50 minuter Power Walk på löpbandet medans jag kikar på webbtv i mobilen, tiden flyger nästan förbi... Och efter varje styrkepass på eftermiddagen lägger jag även till 20-30 minuter cardio i form av crosstrainer, löpband eller cykel. Ser till att alltid ligga på en hög pulsnivå för att förbränna fett. Favoritcardion just nu är dock de värsta man kan göra; Tabata. Superjobbiga men snabba och effektiva! Tre set på 4 minuter var med löpning i backe och vips så är cardion klar på knappt 15 minuter. Så två gånger i veckan blir det Tabata, de lägger jag in när mina styrkepass är något längre.
Men webbtv och intervaller går inte riktigt ihop, då är det hög musik med mycket tryck i som gäller! Uppvärmningslåten är numera Nero – Promises En mjuk start innan det är drags att dra på ;)
Nä, dags att svettas lite kanske! Idag blir det lite bröst och finlir utav axlar.


Have a nice day!
Louise

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar