onsdag 20 februari 2013

Ett mjukt uppvaknande...typ

God morgon på er!
Eller snarare förmiddag strax för min del, blir så när man är uppe med tuppen ;) Fick en något lugnare start på morgonen idag, uppe 5.40 för frukost med A som sedan for iväg till jobbet. Eftersom jag inte skulle vara på gymmet för än 7:30 idag förberedde jag kvällens mat och fixade även iordning dagens mellanmål som packades ner i gymväskan. Det är mycket planering kring det här med mat och igår kväll var jag helt slut så fick bli ett morgonprojekt.

 
Jag har fått starta dagen med ett skönt Body Balance pass med kära Silvia. Det behövdes! Efter måndagens rygg och axelpass så kände jag mig något mörbultad i ryggen så var underbart att få mjuka upp kroppen idag. Det sköna med Body Balance är all rörelse samtidigt som kroppen får stretch och styrka, en välbehövlig genomkörare helt enkelt :) 

Som ni kanske förstår har det varit fullt upp då jag varit dålig på att blogga de senaste dagarna. I helgen var det dock bara vila som gällde. Myshelg i Göteborg med mitt hjärta A. Det blev lite shopping, god mat och massa vila, väldigt skönt och välbehövligt. Det här med shopping är dock inte min grej riktigt, tröttnar så fort jag går in i en butik....om det inte är träningskläder såklart ;) Men jag hjälper gärna A hitta kläder! Så A shoppade och jag servade med storlekar till provhytten. Fast lite shoppade jag allt ;) Inredning är ju vår grej, och det hittade jag allt, en lampa fick jag med hem.


Benen tar sig


Än så länge har veckans träningspass varit riktigt bra, är stark och cardion är inget bekymmer. Får se hur länge det håller i sig, än så länge njuter jag. Måndag bestod av rygg & axlar samt 45 minuter cykel (A var med och peppade mig så tryckte på rejält), tisdagen var hamstring & rumpa samt 45 minuter crosstrainer och lite poseringsträning på det.
Resten av veckan består inte bara av min egna träning utan även två ViPR pass, instruerar alltid en gång i veckan men på torsdag har jag även ett företag som jag ska köra lite extra för. Det blir spännande, de ska även få ett litet föredrag om kost, en kväll i hälsans tecken med andra ord. Kul med företag som satsar på träning och hälsa hos sin personal :)

Halvvägs igenom veckan....dags att lägga i nästa växel och köra på!
Louise

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar