söndag 10 februari 2013

Strike a pose!

Soft söndag...eller ja, jag har väl gjort allt det som jag alltid gör inför varje ny vecka. Mat ska inhandlas (går åt en hel del i detta hushållet), tvätta, städa och träna såklart! Dessutom måste man ju få ha sovmorgon och lite söndagschill :) Det är vi alla värda när vi sliter så måndag-fredag.

Lördagar är min vilodag, dock blev det ett poseringspass. Jag har fått kontakt med en mycket kompetent tjej som hjälper mig med detta emellan de träffar jag har med min coach Madde. Att posera är inte helt lätt, de gäller att visa upp muskulaturen korrekt samtidigt som du ska se avslappnad ut, som att det är lätt som en plätt att stå där med utbredd lats och "puffade" axlar. Ja, tjena! Men igår var det som att poletten trillade ner, vi fotade mig i bra och dåliga poseringar så att jag själv kan ha koll på vad som är rätt och fel. Nu är det bara att träna, träna och träna tills jag har en ny träff. Var ju några nyfikna ansikten på gymmet igår som undrade vad jag höll på med när jag struttade runt i högklackat och flexade i stora salen. Det bjuder jag på ;)

Dagens träning bestod av lats och axlar samt 3 set Tabata på cykel. Sambon var med och vi pushade varandra genom passet, så mycket roligare att träna tillsammans! Är inte ofta vi hinner med det med tanke på arbetstider och mina rutiner jag nu har inför tävling men på helgerna hinns alltid ett pass tillsammans med. Det är quality time för oss det.

Några timmar kvar av kvällen att avverka, blir att fixa matlådor och planera inför veckan som kommer. Och lite soffmys såklart ;)



Fortsätt njut av helgen!
Louise

1 kommentar:

  1. loocking good! får man fråga vem denna kompetenta tjej är? Jag behöver oxå hjälp av någon i närheten :) kram

    SvaraRadera