lördag 9 februari 2013

Fredagsfys och lördagsmys

Gårdagen startades med ett rivigt spinning pass. Det var våran Activio instruktör Pernilla som intog cykeln och ledde oss igenom ett grymt pass. Jag tränar alltid cardio med pulsklocka för att se till att jag ligger i rätt zoner när jag tränar och denna morgon var snittet 74% och max 88% under 35 av 50 minuter så Pernilla får verkligen en guldstjärna för passet! Fredagar brukar jag vara som segast när det gäller cardio träningen, man har kört tuffa pass hela veckan och är lite extra seg i kroppen. Då behöver jag någon som pushar på mig rejält för att trycka ut det där lilla extra innan lördagen och min  vilodag kommer. Efter passet körde jag igenom kroppen med balans och rörlighetsträning. Jag är själv utbildad Fustra PT så använder mig av denna metoden, ger mig en bra rörlighet och balans i kroppen, dessutom får man en grym bålstabilitet. 


Dagen fortsatte med PT klienter samt ett möte med Katarina på Enlund Nutrition. Jag och två av mina kollegor fick ett litet föredrag samt prover på en fiskleverolja som vi nu ska testa. Då jag dels tränar mycket samt går på diet nu är goda fetter viktiga, min test produkt blev alltså deras MorEPA Platinum med 90% Omega-3 samt D-vitamin. Sambon får testa den "vanliga" MorEPA Smart Fats och se vad han tycker. Om en månad blir det utvärdering. 

Helgen bjuder på två spännande möten, dels en klient som jag ska göra ett roligt samarbete med samt att jag idag ska kolla formstatus och poseringsträna med en tjej som verkligen har koll på läget. Poseringen måste sitta i ryggmärgen när jag väl kliver upp på scenen så nu blir det träna, träna, träna....
Dessutom är det ju så kallad ätardag idag så ökar nog på mina portioner något ;) Frukosten med 2 skivor Fitnessbröd från ICA Maxi i Skövde var gudomliga i morses!

Ha en fortsatt skön helg!
Louise

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar