tisdag 12 februari 2013

Kiss My Abs ;)

Som ni kanske förstår på titeln var det magträning som gällde idag. Mage är riktigt kul att träna, skönt när det bränner i musklerna, då har det varit ett bra pass. Dessutom är det viktigt att träna både den yttre och inre bålmuskulaturen med tanke på hållningen och för att slippa ryggsmärtor. Stark mage gör att man orkar och klarar så mycket mer i all träning, och vardag!

Passet bestod av:
TRX Piké -både raka och sidotvistar 
Full crunch med medicinboll
Rotationer med medicinboll
Total Magmaskin vi har på gymmet -utan fotstöd för extra kontakt!
Leg Extension
Kettlebell Windmill

Det hela avslutades med ett svettigt intervallpass på crosstrainer. Något jobbigare att ta sig igenom det idag då det inte fanns någon styrka i benen efter gårdagens plågopass av ben och rumpa. Men, bara att bita ihop och köra på! Bäst att det finns mer energi i dem imorgon då jag kör mitt ViPR pass för medlemmarna på gymmet. Där snackar vi puls, styrka och en himla massa benstyrka. När det är sådär motigt på cardion sätter jag upp min målbild i huvudet och fokuserar på varför jag gör detta och höjer volymen i lurarna,  då trampar jag allt på lite extra! 


Glöm inte; du kan alltid prestera det där lilla extra!
Louise


2 kommentarer:

  1. Åh, kul att du kör windmill, gissar att du gillade den då? ;)

    SvaraRadera
  2. Jajjemän! Den är hur skön som helst. Brukar inleda mina core pass med denna. Blir en skön stretch samtidigt ;) Kör med 8 & 16 nu!

    SvaraRadera