fredag 20 december 2013

Tillslut föll jag...

Det florerar gott om förkylningar och äckliga bakterier just nu. Jag har lyckats hålla dem på halster under flera veckors tid men i onsdags gav kroppen vika. Att jag klarat mig under tävlingsperioden är helt fantastikt! Men, nu orkade kroppen inte stå emot längre. Kanske inte så konstigt med tanke på att jag inte haft någon som helst vila efter tävlingarna. 

Kände redan i tisdags att något var på gång då jag svettades lättare och mer än vanligt under benpasset. Självklart vaknade jag snorig och hängig i onsdags! Dock är jag envis som få och brukar jobba på ändå, det gick fram tills idag då kroppen bara skrek nej i morses. Knatade upp och började fixa i ordning mig men insåg ganska fort att allt inte var hundra. Febervallningar och extrem huvudvärk. Bara att bädda ner sig igen...

En stor skål med proteingröt och en rejäl kopp te med massa ingefära blev dagens frukost. Kurera, kurera, kurera...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar