söndag 8 december 2013

Välförtjänt vila...och matintag

Under veckan som gått har jag hållit igång träningen även om en vilovecka kanske vore på sin plats efter alla tävlingar och dieter. Men jag har känt mig pigg och extremt träningssugen så kände att det var inget att hålla på! Min prestation i passen har dock varierat under veckan men jag bestämde mig för att bara köra det jag tycker är roligt och bara ha kul. Resulterade i världens grymmaste benpass på länge och ca 3 dagars träningsvärk. Det är härligt att vara tillbaka!
Vad gäller kosten har jag ätit vad jag vill när jag vill. Nu pratar vi inte om godis och skräpmat utan snarare att ta en smörgås till frukosten, frukt till kesomellisen och mitt älskade casein till kvällsmål. Dessa saker har jag varit helt utan de sista månaderna på dieten. Känns skönt att kunna äta det jag vet min kropp behöver och vill ha för att kunna prestera i träning, slippa hungern och orkeslösheten. Tänk om alla visste HUR stor del kosten har av resultatet i din träning och allmän hälsa!

En himla massa julmys har jag hunnit med denna helgen dessutom. I fredagskväll var det glöggmys i goda vänners lag, slank allt ner en lussekatt och några julgodisar. Denna lördagen hade jag planerat julbak & piff hemma. Släpade ut stackars A på en rejäl runda i stan, knödde med alla andra i snömodden och bland butikerna. Hem kom vi med massa mat, en & annan julklapp samt en julgran. Jag sätter alltid in granen tidigt så att man får njuta av den lite innan den slängs ut efter jul (innan nyår ska den bort!). Så nu är granen pyntad, julgodiset bakat och hemmet julpiffat, bara att invänta tomten.

Efter denna helgens vila och matintag är jag redo för en rejäl träningsvecka. Första utmaningen kommer imorgon....håll utkik på instagram & bloggen, grispass när det är som bäst!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar