söndag 15 december 2013

Uppbyggnad

Återigen har veckan bestått av roliga pass och de utmaningar jag nu vill ta mig an. En av mina nya planer är att lägga på mig mer muskelmassa då jag är lite liten på vissa delar, symmetrin finns där men måste fila till vissa delar bara. Så årets projekt blir att bygga!
För att kunna bygga muskler måste energiintaget öka, något som inte är helt enkelt då min mage inte kan ta hur mycket mat som helst.... Och dessutom ska det vara i form av god & bra energi så att den nyttjas på bästa sätt, inte bara lägga på sig massa fett. Vissa tror att uppbyggnad betyder är allt du kommer över och kör inte någon cardio. Well, well boys....det där fettet ska bort också, tänk på det! Nej, successivt stegrar jag mitt kaloriintag samtidigt som jag ökar min träningsnivå. En balansgång och klurig matematik då jag nu provar lite annorlunda kostupplägg. Men bara att testa sig fram och se vad som ger resultat. Dock är det skönt att kunna äta sig mätt och  ha energi igen, slippa zombiemode...
På tal om det, dags att ladda batterierna och köra ett rejält pass med A!

Saknar redan tävlandet & mina teammates. Dieten är tuff men känslan av att gå upp på scen är helt klart värt det!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar