söndag 15 september 2013

Brännässlor, lera & pannben!

Varje söndag under denna månaden kör jag & mina PT kollegor utomhusträning med våra After Beach deltagare. Passen är inspirerade av military training så det är slitigt som ni kanske förstår. Samtidigt så gäller det att hålla ihop gruppen och hjälpa varandra genom passet. 

Regnet hängde i luften när vi gav oss iväg på uppvärmningsrundan och lagom mitt i första styrkecirkeln öppnad sig himlen. Men det gav bara rätt feeling på passet tycker jag. Krälandes upp och ner i backar, ålande i gräset, springa genom bäckar och jägarvila i väntan på nya instruktioner, ja de fick stå ut med det mesta. Och j-klar vilken glöd och kämparvilja de alla hade! Ingen lämnades bakom utan de peppade, ledde, puttade och tog sig igenom hela passet tillsammans. Det kallar jag teamspirit!












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar