fredag 20 september 2013

Välbehövlig egoboost

Dagarna flyger förbi och tyvärr har bloggen återigen blivit lidande för detta. Jag har helt enkelt inte haft tid eller ork denna vecka. Dagarna har varit fullspäckade och när jag väl kommer hem på kvällarna ger jag den lilla energi som finns kvar till A såklart. Han står ut med mycket han! Är nog inte jättekul alla gånger att vara tillsammans med en guldfisk som har humörsvängningar och somnar lite här och var.

Dieten börjar nu märkas av. Denna vecka har jag ett konstant sug efter mat, känner mig som kakmonstret dagarna i ända och bara väntar på att nästa måltid ska intas. Tröttheten och förvirringen har även den börjat göra sig påmind. Ställer in tomma koppar i mikron när jag egentligen ska använda espressomaskinen, går planlöst runt hemma "för det var ju något jag skulle göra här"..... Tur att helgen och lite välbehövlig vila & påfyllnad kommer!

Jag har väl inte känt att kroppen riktigt betett sig som jag vill i början på dieten men efter lite korrigeringar i kosten och förändrat konditionsupplägg verkar vi nu vara sams. Har dessutom vägningsförbud då detta bara stressat mig den senaste tiden. Så nu kör vi verkligen på känsla vilket verkar vara det bästa receptet för mig! Poseringstränade en sväng igår innan jag drog igång med mitt axelpass och det blev en positiv egoboost. Jag såg då tydligt hur formen nu börjar smyga sig på. Härligt! Så nu är det bara att köra! Ta dag för dag och känna hur jag & min kära kropp mår. Något som egentligen borde vara självklart jämt.



Friday time coming up! Glöm inte fredagsfyset före fredagsmyset!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar