lördag 7 september 2013

Matlagning & planering

Andra veckan på diet snart avklarad och några finjusteringar görs inför kommande vecka. Ska bli riktigt kul. Gårdagen och idag har jag planerat veckans måltider, träningstider, mattider och allt där emellan. Nu är det fight mode som gäller! Veckorna går och inget får gå till spillo, varenda pass, varenda måltid är noggrant planerat.

Imorgon drar även vår tävling After Beach igång på gymmet så större delen av dagen har gått åt till alla förberedelser. Vi kickar igång morgonen med invägning och kostupplägg för att sedan riva av ett härligt svettigt träningspass tillsammans. Under denna omgång kommer vi att träna alla pass utomhus vilket är riktigt kul. Varenda söndag får våra deltagare nya utmaningar att tampas med i form av military training. Lite skit och svett har ingen dött av. I våras hade vi fantastiska resultat med stora viktnedgångar, mindre midjor och hälsosammare livsstilar. Självklart ska vi ha samma resultat denna gång.




Lördagar är min "fridag" och denna helgen har jag fått bak- och matlagningsfnatt. Igår kväll satt jag och planerad allt (som vanligt på fredagar). Idag ger jag mig på att baka en omgång bars (smidigt att ha som mellanmål när man springer mellan klienter och pass) samt en Chicken Tikka Masala från grunden, inga färdiga såser eller kryddblandningar här inte. Hittade dessutom ett toppenrecept i Bosöns Kokbok så det kör vi på ikväll. Mina bars mixade jag ihop igår kväll, de ska kylas några timmar. Smakade mums till kaffet idag! De är verkligen superenkla att göra, enda planeringen är att de ska kylas.



No-bake proteinbar med chokladsmak
8 bars

4 dl havregryn
2 dl vassleprotein choklad (körde caffe latté denna gången)
0.5 dl hackade mandlar
2 msk riven kokos
1-3 msk kokosmjöl
1 msk kakao (valfritt)
0.5 dl osötat äppelmos
0.5 dl jordnötssmör (eller valfritt nötsmör)
0.5 dl lättmjölk eller mandelmjölk
Receptet innehåller även 1 msk honung men då A är 
allergisk mot detta hoppar jag det, fungerar lika bra ändå.

Mixa alla torra ingredienser i en bunke. 
Rör ihop alla blöta i en separat skål. 
Häll ner de blöta ingredienserna i de torra och bland väl. 
Klä en rektangulär bakform med plastfolie, ta en dubbelt så lång 
längd med folie då du även ska täcka plåten med detta. 
Lägg över den tjocka smeten, fördela jämt över plåten. 
Vik över plastfolien och "packa" smeten. 
Ställ i kylen över natten eller minst 2 timmar, skär sedan i 8 bitar. 
Slå in var bar för sig i aluminiumfolie och förvara i kylen
 i ca 10 dagar eller upp till 2 månader i frysen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar