måndag 23 september 2013

Fåfänga på gymmet

I helgen har jag hoppat in och jobbat lite extra i reception på gymmet då de flesta av mina kollegor var på Les Mills Supersaturday. Jag tog morgonpasset vilket innebär att man börjar lite extra tidigt för att städa omklädningsrum innan öppning. Det var då jag gjorde en väldigt intressant analys... 

Vi går nog gärna runt och tror att tjejer är mest fåfänga när det gäller utseende men i gymvärlden är det nog tvärt om. (Ja, jag vet om mängden tjejer som går supersminkade till gymmet i senaste outfiten, går på bandet, observera håller sig i, och svänger med håret och tycker att de tränar samtidigt som de kollar in rumpan konstant i spegeln) MEN jag gjorde ju diverse upptäckter när jag städade killarnas omklädningsrum. Inte bara stank det extremt mycket parfym utan det fanns plattänger och rester av solpuder. Nej, jag hade inte gått fel ;) Det fick mig då att fundera vilka som speglar sig mest i gymmet; jo killar. Det flexas, dras upp linnen för att kolla magrutorna i spegeln och även här är nog outfiten noga utvald hos vissa. Så killar, kom inte och säg att vi tjejer är fåfänga ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar