måndag 16 september 2013

Rör på påkarna

Thank God for Tigerbalm & Compressionsocks! Idag hade jag bestämt mig för att köra ben och var väl lagom motiverad när jag satt och laddade upp med min PWO, Carbonox & aminosyror. Jag har en viss hatkärlek till ben. Det är sjukt kul på ett sätt för man kör tungt, sliter och får kvitto direkt på när övningen tar. Samtidigt som det är förbannat jobbig då det krävs mycket energi och är rent ut sagt asjobbigt då det är så där tungt som är så roligt på en gång. Contradictive...I know!

Efter uppvärmningen fortsatte jag lite smått mer med uppvärmning i form av enbensutfall i TRX och kettlebell swings (försökte väl dra ut på det hela). Musiken pumpade i öronen och jag planerade mitt pass, nästa drag var raka marklyft. För att jobba extra på sätet och hålla igång flåset supersetade jag dagens pass med diverse rumpövningar (fokus där som ni kanske förstår). Marklyft kombinerades med mer kettlebell swingar, benspark mixades med höftlyft på boll, höftlyft i Smith med enkla bensparkar bakåt för att bara kontrahera säte, legcurls med enbenssparkar i kabelmaskinen (rehabövning för mitt knä). Då jag leder klasser där det är mycket utfall och knäböj är detta något vi valt att inte ha i mina benpass då framsida lår har en tendens att växa fort på mig. Därav valet av övningar i passet, mycket säte och hamstrings, vilket jag tycker är roligast att köra som tur är!



Efter en avslutning med 45 minuter cardio (crossover, crosstrainer & cykel) så var jag välförtjänt av en dusch och mina stackars påkar av Tigerbalsam och kompressionsstrumpor. Nu är det högläge och vila som gäller inför kvällens tre klasser på Sportlife!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar