onsdag 4 september 2013

Harmoni

Dagarna bara flyger förbi när det är fullspäckat schema. Dock körde jag på alldeles för hårt förra veckan med massa pass, intervallträning, PT planering, klienter och lite sömn. Detta straffade mig hårt i helgen då vikten dels stod helt stilla i tre dagar samt att jag fick avbryta mitt pass i söndags då kroppen inte alls var med mig. Somnade som en liten gris på soffan direkt när jag kom hem så något var helt klart inte rätt.

Mat och vila samt ett samtal med coach Madde har gjort att vi nu har en ny approach angående min konditionsträning. Dagarna har varit lagom hektiska, blir bättre efter denna veckan. Vips så har kroppen svarat på dieten och jag ser nu hur den börjar omformas. Jippie!!! 

Sedan förra dieten vet jag hur känslig min kropp är för överträning och stress så det var inte så svårt att detta drabbade mig även denna gången. Nu visste vi dock hur vi snabbt skulle korrigera det hela. Jag lärde mig mycket genom den förra dieten och har blivit väldigt lyhörd på min kropp. Min massör har även hjälpt mig bli uppmärksam på små saker som är kroppens sätt att säga att något inte står rätt till eller för den delen faktiskt mår väldigt bra! Så nu är jag extremt lyhörd och känner efter hur musklerna och kroppen mår. Massage och stretch varje kväll framför tv:n är min belöning till kroppen efter en dags hårt slit. Hur belönar du dig? Lyssnar du verkligen på kroppens signaler när den har fått nog? Tänk efter och "känn" hur din kropp mår.

På tal om belöningar fick jag en väldigt fin överraskning när jag kom hem igår kväll. Till vårat sovrum har jag gått och suktat efter två stycken Kartell lampor till sängborden. Gissa vad som stod där när jag kom hem! Har världens underbaraste sambo helt klart! Överraskningarna slutade inte där. När jag sedan klev in i vår nya Walk-in closet hade A installerat led belysning till alla lådor, klädhängare och i hyllan. Jag är verkligen lyckligt lottad som har honom, min underbara A.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar