fredag 29 november 2013

On my way again...

Då var det dags igen. Den här gången sitter jag på tåget mot Göteborg. Det är dags för Fitnessfestivalen och min debut på Luciapokalen som går av stapeln på söndag. Den här gången känner jag mig mer redo än någonsin. Nerverna spelade mig ett spratt sist men nu har jag fokuserat om och är taggad.

Denna vecka har precis som förra veckan bestått av tömning och imorgon påbörjas min laddning inför tävlingen. Rätt less på allt detta vatten dock och läääängtar efter en kopp kaffe! På ett sätt känns det skönt att på måndag kunna komma tillbaka till normala matvanor, kunna äta det jag vill och behöver när min kropp kräver det. Å andra sidan börjar det redan kännas tomt....inget schema att följa på måndag! Men som jag skrev tidigare i veckan har både jag och A nya planer på både kost och träning. Jag har radat upp nya mål och utmaningar som jag ska ta mig an under det nya året. Vad det blir kommer ni att få veta längre fram.

Större delen av dagen har spenderats hemma, packat, jobbat och planerat. Datorn får hänga med ner då det är ett gäng klienter som ska ha sina upplägg inför nästa vecka. Då A inte kommer ner för än imorgon kväll kan jag jobba med gott samvete.

Ikväll är det inregistrering för alla tävlande under helgen. Imorgon blir det en tur till mässan samt alla dessa lager färg som ska läggas (har fortfarande inte blivit av med helgens....). Jag kommer även att få besöka min coach som står i Olimps monter ett antal gånger under dagen, formcheck! Vem vet, vi kanske ses i vimlet på mässan?

Dagens frukost med julsmak, mums! Tillsatte kanel, ingefära & nejlika samt lite valnötter & mandlar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar