lördag 31 augusti 2013

Värdefull vilodag



Lördag!!! Vila och äta står på dagens schema, helt ok enligt mig då veckan varit väldigt hektisk. När klockan ringde 06:00 igår och det var dags att stiga upp för ett pass RPM var jag inte piggast i stan.... Särskilt inte när A lägger armen om mig och sängen känns mer lockande än att tassa upp och chocka kroppen med högintensiva intervaller, till råga på allt viskar A "gulligt" i mitt öra "Idag är jag ledig". Upp och hoppa och ta tag i dagen, 2 träningspass (som blev 3) och 10 h arbete väntade.

Att köra RPM på fredagar är dock veckans höjdpunkt gällande cardio för mig, så skönt att få trampa ur och svettas det allra sista för träningsveckan. En dusch och frukost hemma efter detta satt fint vill jag lova!

Det märks att många är tillbaka i gymmet och med träningen. Alla klienter ska ha nya träningsprogram och kostupplägg så denna vecka har jag haft fullt upp med datajobb, nästa vecka ser likadan ut. Är härligt att se mina klienter komma tillbaka efter sommaren och se hur de utvecklats då de alla följt sin träning under semestern. Fina resultat och fantastisk utveckling, så roligt att se när jag testar dem i gymmet igen!
Förutom en hel del PT planering har jag startat min diet denna veckan vilket har gått väldigt bra. Hungern kickar in framåt torsdag....as usual. Drömde till och med om mat härom natten....hmmmm. En hel del matfixering redan alltså!

Mina konditionspass är det inga problem att få till. Har dessutom blivit mer av den varan då jag på måndag drar igång med att leda tre nya klasser på måndagen och två på fredagen. Det är ViPR, TRX och Challenge på schemat på Sportlife Elins i Skövde. Så nu kör jag på två anläggningar i stan, kul! För att inte få ett goldfishmoment under mina pass har jag såklart övat och övat på dessa vilket betyder på att jag i snitt legat på tre pass om dagen denna vecka. Igår skulle jag dessutom bara visa lite övningar på Easy Line Tabata på Sportlife Livingroom, blev att jag körde hela passet med gruppen. Mat och dusch innan det passet var helt i onödan.... Men vi hade riktigt kul jag och alla deltagarna under passet. Tänk vad mycket man kan träna utan ett enda redskap! Det var hopp och styrkemoment i alla dess former.

20:00 stängde jag dörren bakom mig på gymmet och rullade hemåt. Gissa om jag låg som en död sill på soffan resten av kvällen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar