torsdag 27 juni 2013

Gluteus Maximus


Denna veckan är verkligen mördarveckan gällande träningen. Jag har lyckats knåpa ihop rejäla pass åt mig själv och har tydligen inte insett att jag kanske inte riktigt är tillbaka på mina gamla vikter. Lastar gärna på som vanligt, dock går det inte alltid vägen i alla övningar. Men, träningsvärken kommer som ett brev på posten varenda dag, så skönt! Eller kanske inte... Jaja, motivationen finns allt där i alla fall så jag biter ihop och kör på så hårt och strikt det bara går, fuska upp vikter håller vi inte på med här inte!!!

Idag var det dags för framsida lår och rumpa att träna. Måndagens träningsvärk gör sig fortfarande påmind så en rejäl stretch efteråt satt fint. Även om ben är bland det jobbigaste att träna då det är en sådan stor muskelgrupp är det samtidigt med hat/kärlek jag genomför passen. När det biter så biter det rejält och dessutom får man ju jobba med stora vikter ;) Dock är det i dessa pass jag får ha mest pannben. Med mina fint komponerade träningsprogram sköter jag mig dock riktigt bra, älskar att följa en plan och ett strikt schema.

På tal om schema. Är tillbaka på diet (snarare påfyllnad) nu sedan i måndags, dock med massa mer kalorier för att ge kroppen den energi som nu behövs för att "biffa" till mig så gott det går. Jag gillar att ha en plan både i min kost och träning, att följa ett schema och veta exakt vad jag ska peta i mig och när är något jag trivs bra med. En del tycker det är galet men alla är vi olika, tur är väl det. Förra veckan var jag ledig från allt vad kost och träning hette och jag märker att jag inte alls trivs med det. Kändes tomt samt att det inte blev något vidare bra matintag. Thank god for bars & proteinpulver säger jag bara! När vi är på resande fot har jag alltid med bars, riskakor, en burk med proteinpulver, nötter, frukt och shakers. Man vet aldrig när man får mat nästa gång och jag blir inte rolig när energinivåerna sjunker ;) Tur att de har kesomellisar på de flesta bensinstationerna dessutom.

Kroppen & knoppen känns pigg och fräsch (förutom denna underbara träningsvärk) så jag är inte riktigt den lilla guppi som jag var innan. Viss tendens har jag ju alltid ;) Vikten har ökat något vilket den ska så nu är det bara att tuffa på och utvecklas så gott det går innan det är dags för en ny deff.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar