lördag 1 juni 2013

Vilka fighters!

Det är inte bara jag som tränar hårt och håller en strikt kost på gymmet. Under månaden som gått har vi haft en Beach 2013 tävling där man under en månad tränade (och tävlade) tillsammans med en partner i kampen om fin fina priser så som 6 månader fri träning hos oss, helikoptertur och diverse träningsprylar. Alla tävlande fick ett kostupplägg, träningsprogram samt hjälp av oss PTs på anläggningen. Varje söndag träffades vi allihop för att träna tillsammans, vi PTs kollade tekniker och utförande av övningar, pratade kost och tänk kring allt som händer med kropp och knopp under denna nya livsstil samt att de fick nya utmaningar i sina träningsprogram. I onsdags hade vi avslutning efter en tuff invägning, resultaten var fantastiska! Minskade fettkilon och markant minskning av midjemått hos samtliga. Det vinnande paret hade minskat hela 15% i rent kilofett (uträknat på procentuell viktminskning i rent fett på kroppsvikt sedan start, typ som de gör i biggest loser) sedan första vägningen och tappat 15.4cm i midjan tillsammans. Ett grymt bra resultat. Alla tävlande är vinnare i mina ögon då jag fick höra så mycket fin feedback som att "det kvittade vad det stod på vågen för jag mår så bra!" till att personer fått ökad rörlighet, styrka, sömn, friskare, gladare och att de hittat en sund hälsosam kost som de nu kan fortsätta med livet ut. Det är vinnare för mig! Hälsosamma, lyckliga människor!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar