måndag 3 juni 2013

Me time!

Både helgen och förmiddagen idag har bestått av egentid. Det var välbehövligt och mycket skönt. Helgen har bestått av inköp till vår walk-in closet som A bygger, allmän inredningsshopping till hemmet och balkongen samt träning och vila. Att bara ha en helg helt utan planer och bara kunna fokusera på oss och våra projekt hemma var avkopplande. Strosa i butiker med A, planera, diskutera idéer och måla/snickra en del hanns med. Jag älskar att inreda och fixa, strax efter träning då ;) Lade en nästan 8 år lång karriär som inredare och köksarkitekt bakom mig då jag tog beslutet att bli PT på heltid. Numera tycker jag att det räcker med våra projekt hemma, det är några stycken då vi totalrenoverat (håller fortfarande på med vissa, detaljfreaks som vi är).


Idag startade dagen med en sedvanlig löp/pw runda. Hade bara tänkt en runda på 6km men pigga ben och en fantastisk morgonsol resulterade i 10km istället. Väl hemma blev det frukost med A, en liten powernap (alla tillfällen tas nu) och inredningsarbete. Rev även av ett axel & ryggpass i gymmet som hette duga innan det bar av till massören Karin. I över en timma plågade hon mig, det gör så ont emellanåt men samtidigt är det skönt när man känner hur muskler/slagg släpper. Faktiskt gått och längtat efter denna massage då jag vet hur skönt det är efteråt. Dessutom är Karin en alldeles fantastisk människa, man får sådan god energi hos henne....plus några enstaka blåmärken ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar