måndag 10 juni 2013

Svag som en mus

Idag var det inga personbästa i gymmet direkt. Redan på min morgon PW idag insåg jag att denna vecka kommer att bli tuff. Varför är det då såhär, jo för att vi nu gör en så kallad tömning och laddningsvecka. Jag ligger lågt redan som det är i kakoriintag och energimässigt, finns inte ett smack i mina glykogendepåer. Detta påverkar träningen såklart och nu märks det också på mig rent generellt. Har inte samma energi, väldigt trött och allmänt trög kan man säga. Så nu är det verkligen mind over body! Dock så har jag sovstunder efter lunchen varje dag och ser även till att komma i säng på kvällarna. Kroppen måste få så mycket sömn och vila som möjligt nu innan tävlingen. Måste ju vara pigg och fräsch på tävlingsdagen! Tyvärr går det inte att förlita sig på någon form av koffeinhaltig dryck under veckan heller då jag endast får dricka vatten. Veckan blir lite lugnare i jobbväg och under gårdagen inhandlades all mat och alla matlådor förbereddes för veckan. Minsta möjliga jobb som sagt, är skönt att slippa laga mat varje dag bara peta i sig det som står redo för dagen.
Så om jag ser lätt förvirrad ut (mer än vanligt) vet ni vad det beror på, ingen hemma på hjärnkontoret ;)

Lördagens fyllnadsmat innan jag kliver upp på scenen, helt ok!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar