fredag 7 juni 2013

Mumsigt rosa fluff

Under diet blir jag personligen väldigt besatt av mat och hur jag kan piffa varje måltid. Det experimenteras hej vilt med det mesta kan jag säga. Men det finns ett mellanmål som nog slår de flesta (förutom min älskade kvarg/keso med bär då....) och det är FLUFF. Vet inte varför men det känns alltid som lite lyx att äta fluff, som en liten dessert ;) Fluff är i själva verket väldigt kalorisnålt och består till mestadels av protein eftersom majoriteten av innehållet är äggvita. För tillfället är min favoritsmak jordgubb, känns somrig och fräsch. Superenkelt att göra, testa själva. Allt du behöver är äggvita, proteinpulver (på casein blir den ännu fluffigare, tyvärr tål jag inte det så får hålla mig till vassleprotein med lågt laktosinnehåll) samt en elvisp/mixer. Vispa allt till ett hårt skum och sedan är det bara att mumsa i sig. Tips; det går även att grädda mixen i ugnen!


 

Mumsigaste proteinpulvret just nu; Olimp Strawberry +  äggvita på dunk = rosa fluff!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar