tisdag 14 maj 2013

Dieträddare

Många ställer mig frågan hur jag egentligen orkar hålla på med all denna träning och framförallt kosten. Att hela tiden vara så disciplinerad och noga med vad jag stoppar i mig och hur jag motstår frestelser. Sedan två år tillbaka har jag alltid varit väldigt noga med min kost och vikten av att få i mig rätt näring för att kunna prestera max så det här med att väga mat och ha koll på vad som är på tallriken är vardag för mig. Men självklart är det tuffare nu när man månad för månad minskar kaloriintaget och samtidigt ska klara av dubbla träningspass dagligen. Min motivation och disciplin i det hela ligger i min målbild. Jag vill veta att jag gjort mitt bästa när jag kliver upp på scenen. Visst finns det frestelser runt omkring och ibland vill man bara få släppa allt men då tänker jag på målbilden plus att jag har min lördag då jag "mellanlandar" lite. Dessutom har jag ju en del trix för mig, konsumerar X antal påsar tuggummi i veckan tex. Det går ju inte att ta bara ett tuggummi åt gången utan här snackar vi storkonsumtion på 4 åt gången! Favoriterna finns bland Extra med frukt och melonsmaker. Häromdagen upptäckte jag dock en helt ny som är den absoluta nr 1 just nu; Bubblegum Mint! Try it! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar