onsdag 1 maj 2013

JAAAAA!!!

Spänningen var olidlig igår! Hela dagen gick jag och tänkte på registreringen inför Alströmertrofen som skulle öppna vid midnatt. Skulle jag vara snabb nog att registrera mig? Tänk om jag inte kom med? Började mentalt förbereda mig för att kanske få åka till Sundsvall och Tammerpokalen istället. Som ni förstår snurrade tankarna i mitt huvud! Under kvällen var jag knappt talbar hemma, stackars A.... Spänt satt jag vaken till midnatt då registreringen öppnade (A jobbar natt denna vecka så höll mig vaken, däckar ju rätt tidigt annars ;)). Klockan slog 00:00 och snabbt som attan uppdaterade jag sidan för registrering. "Tack för din registrering" stod det sedan fint på sidan men om jag kom med eller ej var fortfarande en gåta. Självklart gick det absolut inte att sova sedan! Låg och uppdaterade anmälningslistan på hemsidan konstant. 00:30 dyker mitt namn upp på listan! Ringer till A helt överlycklig som lungt säger, "klart du kom med, sov så sött", han är lugnet själv! Så nu är det bara att finslipa detaljerna in i det sista!
I morse stack jag ut på en PW i det sköna (men kalla) vädret. Solen sken och jag kände bara hur bra allt helt enkelt känns nu. Anmäld, helt i rätt form och på rätt spår mot min fitnessdebut. Halvvägs på min promenad blev jag sugen på att känna på löpsteget, har inte sprungit ute på ca 1 år pga knäoperation etc. Jag fullkomligt flög fram i skogen, över ängarna och ner på cykelbanan hem. Det var så lätt! Brukar säga till mina PT klienter att man ska tänka sig steget som på en nätt häst som travar fram, snabba steg och med svikt, bara flyta framåt. Idag var den känslan tillbaka hos mig, kändes helt fantastiskt att mjukt flyta fram genom skog & mark med solen i ansiktet.
En fantastisk dag med lyckorus i hela kroppen som ni förstår!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar