torsdag 30 maj 2013

Funktionellt helkroppspass

Efter helgens energipåfyllnad var jag som en iller i löpspåret i måndags morse. Fullkommit flög fram över stock och sten, härlig känsla. När jag ändå hade energin uppe bestämde jag mig för att styrkepasset för dagen skulle vara ben. Ja....om vi säger såhär....de är fortfarande ömma. Måndagens benpass satte standarden för alla mina pass denna veckan. Tungt benpass i måndags följt av ett REJÄLT rygg och axelpass med inslag av gamla favoriter som jag inte kört på länge i tisdags, biccar & triccar samt core fick sig en omgång igår och idag, ja då är man slut i HELA kroppen. Ryggen känns som en ångvält har kört över, magen svider bara jag skrattar och benen ser mest till att jag står upp. Så idag blev det ett helkroppspass med TRX, balansplatta, pilatesboll och min egna kroppsvikt som avslutades med massa stretch. Det var precis vad som behövdes! Passet innehöll två av mina favvo TRX övningar, de kräver fullt fokus, balans samt en stark core; TRX Suspended Lunge och TRX Single leg push up kombinerat med draken. Testa ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar