söndag 5 maj 2013

Högtryck

Har äntligen landat i soffan efter en fartfylld dag med träning, matlagning och en lång kvällspromenad i solen med A. Morgonen startades på gymmet med mina två härliga gäng "beachare". De var redo för nytt träningsprogram och en timmas svett och flås. Och varmt blev det i lilla yoga salen! Är så otroligt kul att få träna ett helt gäng som är så taggade :) En vecka avklarad för dem och tre kvar, blir spännande att se deras utveckling. Den tuffaste veckan är avverkad och de såg väldigt pigga och glada ut i morse så det här kommer gå galant.
Lunchen avnjöts sedan på balkongen, tyvärr har vi inte ägnat någon kärlek åt denna men idag fick vi ett ryck. Sagt och gjort drog vi till brädgården för att inhandla virke till en fin "lounge-bänk" som ska pryda större delen av balkongen. Kommer bli ett riktigt skönt solhörn att sitta och mysa i.
Imorgon är det dags för den nya kosten (sista innan tävling!!!) så några timmar spenderades åt matlagning för att ha veckans matlådor klara åt oss båda. Det är så mycket enklare än att behöva laga mat varje kväll när man kommer hem hungrig som en tiger. Nej, vardagar är det matlådor som gäller!




Igår kunde jag dock njuta lite då det var lördag och ätardag. Lyxade till det med just en lyx-brunch på Pim's tillsammans med en underbar vän. Mycket mat och snack blev det :) Kvällen gick även den i tjejernas tecken då jag var på möhippa. Mer mat ;) och en heeeeel del snack och fniss blev det innan tjejligan stack ut för att göra stan osäker. Hoppas att de överlevde natten. Själv for jag hem för att inta min skönhetssömn (sömn är något jag verkligen prioriterar just nu). Lördagar och det extra tillskott kroppen får gör skillnad, är spännande att se hur den beter sig beroende på just vad jag äter. Börjar nu få galet tryck i kroppen då jag har dessa ätardagar, blir väldigt spännande att se hur jag reagerar på tömning och laddning vid tävling. Får ju hoppas att resultatet inte blir annat än grymt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar