söndag 26 maj 2013

Slutkampen

Nu är det inte långt kvar! Endast tre veckor tills dess att jag ska ta mina första steg på Bodyfitness scenen. Det är otroligt spännande! Jag kan knappt fatta det själv att jag faktiskt snart gått i ett halvår på diet. 6 månaders strikt kost och träning. Nu känns det som ingenting, tiden har bara rusat iväg och nu är det bara den allra sista ynka sträckan kvar till målet. All denna träning har nu blivit som en rutin för mig. Tidigare så tränade jag endast ett styrkepass om dagen och lade till konditionen efter några dagar i veckan. Men att gå upp på morgonen tidigt, tidigt för att köra kondition är inget jag direkt lagt stor vikt vid. Nu känns det som det mest naturliga som finns. 05.30 vaknar min kropp allt som oftast till och klart man vill ut på en morgonrunda när solen skiner. Det är världens skönaste start på dagen!

Det har hänt en del med min kropp såklart under dessa månader av träning och dietande. Tog några formbilder åt coach Madde i veckan och var bara tvungen att jämföra dem med mina allra första. Ganska stor skillnad! Klart att den form jag är i för tävling är något jag sedan inte kan eller bör hålla, väldigt låg fettprocent och rätt så liten nu. Blir att äta upp sig lite efter tävling för att kunna bygga mer muskler ;)

                    Januari                                                                              Maj

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar