söndag 19 maj 2013

Grymma Beachfighters!

Helgen har som vanligt bestått av diverse aktiviteter; städning på gården med bostadsföreningen, bröllop, pyssel och planering av walk-in-closet samt PT kund och Beachare. Galet hur fort tiden och helgerna går egentligen! Snart är det dessutom dags att tävla!!! Börjar nog bli lite nervöst nu, kan knappt fatta att jag gjort denna långa resa. 6 månader på diet och x antal pass utförda. Närmare bestämt 228 konditionspass och 114 styrkepass so far. Fyra veckor kvar och fler pass att genomföra, har gått så fort tycker jag nu :)
Några andra som är grymma och kämpar hårt denna månaden är Beach 2013 deltagarna på gymmet. De kör stenhårt och går nu in på sin sista vecka i tävlingen. Idag tränade vi utomhus vilket var riktigt skönt, luft och nya påhitt gällande pulshöjarna där vi använde oss av miljön satte en annan prägel på passet. När himlen sedan öppnade sig och det fullkomligt öste ner så var det som att alla körde ännu hårdare! Jag och kollegan Micke önskade att vi hade haft kameran med oss när alla deltagare stod i helt perfekta plankor, smutsiga av gräs och lera samt regnet som föll ner. Vilka krigare! Det var så snyggt!

Blöt men nöjd efter dagen "Beach 2013" träning


Avslutade min kväll på gymmet med ett konditionspass samt bålstabilitetsövningar. Bålstabilitet är något som oftast glöms bort. De flesta tror att träna mage endast består av diverse crunches som aktiverar de raka magmusklerna men vi har lite fler muskler i magen som också måste aktiveras....t.ex de inre bålmusklerna, transverserna, yttre och inre obliquer som ni kan se på bilden nedan. En stark bål gör att vi rätar upp hållningen, slipper ryggont då "korsetten" är stark och dessutom klarar att utföra all form av träning då vi har koll på kroppen. Så nu vet ni alla varför jag tjatar om mage, mage, mage i all träning jag instruerar ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar