måndag 15 juli 2013

Krampkänningar

Idag satte jag standarden för veckans alla pass. Började dagen med ett benpass 07:00 på morgonen.... Tjoho! Ja, ibland blir det helt enkelt så, man får träna på lite obekväma tider. Jag brukar nästan alltid träna på eftermiddagen men nu blir det lite andra rutiner under sommaren. Benpass är jobbigt i sig och att dessutom köra det så tidigt på morgonen kräver en hel del pannben från min sida. Första övningen med utfall på box satte ribban kan vi säga, sedan var det bara att ösa på. Repetition efter repetition kände jag hur kroppen vaknade och det var bara att öka på med vikter. Härlig känsla. Nu när jag ändå var på G tänkte jag att jag utmanar mig själv med en riktigt hamstring killer. Det är min A som plågat mig med denna under tidigare benpass och efter mycket träning, starkare hamstrings och bra core muskulatur fixar jag den galant (dock inte med en 15kg platta på höften som A....) Vill ni ha lite sköna krampkänningar i baksidan är det en grym övning för baksida lår. Höften ska hållas högt samtidigt som hälarna dras in mot rumpan, låren ska alltså vara i linje med bål och bröst. Sträck sedan ut benen fullt, repetera. (se bild nedan)


Förutom renoveringar och pyssel hemma så har helgen även gått åt till att möblera och fixa på gymmet. Igår eftermiddag möttes vi upp efter stängning för att släpa maskiner, cablecross, hantlar, viktskivor, skivstångsställningar och allt möjligt som skulle fixas. Vi hade raggat ihop några starka (och snälla) gym medlemmar för att kunna förflytta några monstermaskiner. Resultatet blev kanon efter många ideér, test möbleringar och klurande. Nu hoppas vi även att alla medlemmar är nöjda med förbättringarna vi gjort (vi har varit lyhörda för att få det så optimalt som möjligt). Lite förvirring var det bland en del idag ;)


Standarden är satt för denna veckan så nu är det bara fullt ös som gäller!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar