lördag 20 juli 2013

Muscle up


Sitter och njuter av en lugn lördag morgon med nybakat bröd och Million Dollar Decorators på TV:n. Antagligen det enda programmet jag och A följer då det skapar massa spännande ideér för vår lägenhet. Tyvärr har vi kanske inte riktigt den budgeten som de jobbar med men det går att göra det low cost också, i alla fall om man är lite finurlig och gillar att arbeta. Vi är inte direkt rädda för renoveringsjobb av möbler och lägenhet om vi säger så. Händig karl och jag med min möbel & inredningsbakgrund gör oss till ett bra team.

Veckan har svischat förbi trots lite lugnare dagar på gymmet. Det har istället varit fullt upp med renovering och underhållning av A's bror med familj som hälsat på oss (träningen har inte undgåtts dock!). Med två kids blir det ganska livat. Sol, bad och äventyr har stått på schemat. Jag har tyvärr inte kunnat medverka på allt då jag jobbat, men lite bad har jag allt hunnit med! Ser till att passa på när jag har några timmar fritt mitt på dagen. Då packar vi lunch, badkläder och drar till stranden. Finns det bättre lunchbreak än så?!



De senaste två veckorna har det känts som att min kropp har börjat lägga på sig muskelmassa. Musklerna svarar och det börjar äntligen komma lite volym. Härlig känsla! PB efter PB (personbästa) i passen gör att jag nu njuter för fullt av att träna. Äntligen är jag stark igen och inte svag som en myra som veckorna kring tävlingen. Nu är det bara att tuffa på i gymmet och låta kroppen göra sitt. Och äta mat såklart! Mat och sömn är lika viktigt som själva träningen i sig. Dessutom damp det ner ett "litet" paket från Sportkost i veckan med massa mums från Olimp & Questbar  (bars är lördagsgodiset, mums mums!) som hjälper mig på traven!



1 kommentar:

  1. Hi I'm Ana from Blogginup.com/en/

    Blogginup is a website that allows users follow content of blogs that you like in the easiest way.

    The user can follow your content every day and with labels marking the post or blogs and sort them.

     
    I invite you to come and add your blog in less than 1 minute and start having your own followers to follow your blog.


    English version blogginup.com/en/

    Regards!

    SvaraRadera