måndag 1 juli 2013

Mördar axlar.....& pannkakor

Helgen har verkligen rusat förbi, vet inte vart tiden tog vägen. Dock har den varit väldigt skön då jag hunnit jobba undan en hel del som låg på hög, organisera blanda alla mina papper, bygga på vår walk-in closet, laga mängdvis med matlådor inför veckan, shoppat inredning och tränat (såklart!). Lördagar är vilodag för mig samt "ätardag" så söndagens pass brukar vara fyllt av massa energi. Nu när jag både ska äta upp mig en hel del plus bygga så mycket det går inför höstens deff (hinner inte bygga mycket men det lilla som går) så är varje pass noga uträknat och fruktansvärt tungt. Mosar på allt vad jag kan och det är en hel del nu när jag äter som normalt igen.
Söndagar är den dagen jag alltid kan träna med älsklingen vilket är roligt både för att vi tränar ihop men för att jag har någon som pushar på mig extra och passar på vikterna, dessutom lägger han upp passen då jag gärna slipper planera iaf ett pass i veckan. Och igår fick jag mig en rejäl genomkörare! Gick och tjatade hela förmiddagen om hur jag ville köra på rejält & tungt med axlar nu söndagar framöver och att det ska vara volym, volym, volym. Tror ni jag fick äta upp det eller?! Fokus var på utsida axel i detta pass så det blev en mängd olika press övningar med mycket vikt. Snäll som han var denna dag fick jag köra negativa, till failure och med lite extra "handpåläggning" emellanåt. Kan jag säga annat än att jag fick vad jag bad om! Rejält möra axlar som var helt bortkopplade efter passet ;) Men jag älskar det! Ser fram emot alla våra monstersöndagar framöver!!!

På lördagarna har jag en så kallad ätardag. Jag kan fylla på med vad jag vill och är sugen på just denna dag. Dock försöker jag att inte gå till överdrift, ok att jag ska lägga på mig nu men det ska gå i rätt takt uppåt om vi säger så ;) Anyway, ni som följer mig på Instagram har nog sett att jag experimenterat lite med olika brödsorter och bakande i helgen. Tycker att det är väldigt kul att testa nya produkter och recept samt förbättra dem till mer hälsosamma alternativ. Det ska gå att njuta av allt i livet :) I fredags när jag stod där och kikade på alla olika mjölsorter som finns hittade jag ett rismjöl, något som jag aldrig testat förut. Enligt förpackningen skulle det vara utmärkt till pannkakor bl.a. Genast blev det American Pancakes som ploppade upp i mitt huvud, något jag älskar och inte äter allt för ofta då det inte är sååååå nyttigt. Förpackningen höll vad den lovade, frasiga, fina pannkakor! Supermumsiga med en mix av ICA´s lätt kvarg & minikeso, jordgubbar samt banan.


Recept på dessa godingar
12 st American Pancakes
4.5 dl Risenta rismjöl
1 tsk bikarbonat
0.5 tsk bakpulver
0.5 tsk salt
lite äkta vaniljpulver & kanel
2 dl lätt filmjölk
ca 1 dl lättmjölk
2 ägg
liiiiite smör eller kokossmör

Blanda alla torra ingredienser för sig samt filmjölk, mjölk, ägg och fettet för sig. Vispa sedan ihop alltsammans. Klicka ut decimeterstora pannkakor i stekpannan, ca 1 cm tjocka. Vänd dem när det börjar bubbla sig i smeten. Servera med keso, kvarg och bär!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar