tisdag 30 juli 2013

Dalaweekend

Fyra härliga dagar har spenderats hos pappa och familjen i Dalarna med sol, bad, lååånga frukostar & middagar, solmogna hallon och utomhus träning. Jag loggade ut från jobb OCH mobil (lovat A att bli bättre på detta) i fredags för att bara umgås och varva ner. Det var välbehövligt och väldigt skönt. Vi har inte haft något planerat utan tagit var dag som den kommit. Det har badats, strosat i inredningsbutiker, haft härliga middagar och lyxiga frukostar då vi pratat om allt mellan himmel och jord. När vi åkte hem igår insåg jag att detta är något jag måste bli bättre på, att umgås med min familj. Jag blir lätt fokuserad på ett mål och kör stenhårt mot detta utan att stanna upp ibland och bara va. Det är faktiskt människorna runt omkring mig som ger mig kraft och energi till mina mål. Lätt att bli för fokuserad och bara låta tiden gå. Så nytt löfte, förutom att "logga ut" från mobil & jobb är att umgås mer med familjen.
Igår började det dock krypa i kroppen av allt bilåkande och stillasittande. Idag fullkomligt exploderade jag i gymmet. Ja, jag verkligen älskar att träna! Jag mår så bra och gillar att utmana mig själv. Energi fanns det gott om så det blev ett grymt mag & core pass följt av 60 minuter cardio, jag bara körde på och svetten lackade. Me like! 
Har inte legat helt på latsidan i helgen. I söndags körde jag, A & yngsta syrran TRX och Jungle Sports. Vi har ett litet gym i huset men det underbara vädret gjorde att vi band upp redskapen i ett träd och körde allt utomhus. Förutom ett helkroppspass blev det lek och nya utmaningar. Alla är lika tävlingsinriktade så vi försökte verkligen bräcka varandra i övning efter övning. Lite bilder från helgens utomhusträning.







Lattjo övning som jag klarade efter lite hets från A & lillsyrran.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar