fredag 22 mars 2013

Benen skriker!

Idag var absolut ingen rolig träningsdag. Det var mycket pannben och järnvilja passet igenom. 07:00 hoppade jag på spinningcykeln för ett RPM pass, ett pass som jag verkligen älskar att köra fredagmornar för att trycka ut allt det där sista innan lördag och vilodag. Men det var järnvilja efter ca 10 minuter som tog mig igenom hela passet. Benen skrek och jag vägrade ge upp. Tur att Stefan satt där och peppade! Efter passet blev det en 45 min vila då jag instruerade ett Easy Line pass. Såg då till att ladda upp med PWO och aminosyror inför mitt egna styrkepass som stod härnäst på schemat. Och gissa vad, fredag är ju bendag! Eller ja, mest rumpa och baksida för min del men ändå. Började med 4 set raka marklyft, redan här insåg jag att idag blir det tungt. Varvade med lite crunches från takstegarna, magen ska ju få sitt också. När jag sedan kom över till mina utfall med skivstång och stepbräda var det inte lika roligt längre, nu kom spykänslan i varje set, bara att bita ihop, 2 övningar plus 4 mage kvar. Jag tog mig igenom hela passet och avslutade med 20 minuter backe på löpbandet. Nöjd att jag genomförde passet, duschen och mellanmålet efteråt var underbart! Nu är det vila tills på söndag :) Vad har jag då lärt mig utav detta, jo att jag aldrig mer lägger benträningen på förmiddagen utan på eftermiddagen som vanligt då jag har hunnit ladda på med mat och energi :) Men, glöm inte, vi kan alla pressa oss lite extra, ibland gör det bara lite mera ont ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar