onsdag 13 mars 2013

Vitaminboost

Efter den euforiska känslan efter löpningen i måndags var det nästan platt fall igår. Vaknade med en hals som kändes lite irriterad, något jag verkligen inte har tid med nu. Avstod helt från träningen och körde en rejäl vitamin & antioxidantboost. När man går på diet och pressar kroppen såhär hårt är man väldigt mottaglig för alla dessa baciller (som härjar vilt för tillfället). Jag äter alltid multivitaminer och Omega3 men har nu under dieten successivt ökat detta intaget och kompletterat med diverse boostar. Sedan starten av den nya dieten förra veckan har A sett till att jag äter ännu mera antioxidanter, tur att jag har honom :) Vågade mig på min lågintesiva cardio idag och styrketräningen men har avstått från intervallerna. Dessutom har jag idag haft en ganska så lugn dag så hann med en powernap och lite soffhäng vid datorn på lunchen, var nog välbehövligt ;) Förväntar mig inga enorma resultat på mätningen denna vecka pga av att kroppen inte riktigt hängt med, men bara att se till att jag nu klarar mig från någon av alla dessa influensor och magsjukor som far runt hos alla.


På min lediga stund idag hann jag även hämta ut ett litet paket med min nya tävlingsskor :) Väldigt sköna faktiskt för att vara höga, tro det eller ej! Är dock van att ha klackhöjd 10cm, dessa är 12cm (helt enligt tävlingsreglerna) vilket verkligen gör skillnad, känner mig lite som Bambi at the moment. Får knata runt i dem här hemma :)

Louise

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar