torsdag 14 mars 2013

Ofrivillig diet

Min stackars sambo får stå ut med en hel del under dessa månader, inga mood swings ännu men de kommer nog ;) Dock går han ofrivilligt på diet han med. Jag står för matlagningen hemma, särskilt nu när jag är så noga med mängder och vad jag stoppar i mig. Så A får snällt äta det som tillagas, självklart får han lite extra av allt plus vissa råvaror som jag plockar bort i min kost. Nu är ju vi förvisso lika med det här gällande mat. Båda gillar bra råvaror och är noga med vad vi stoppar i oss. Han är faktiskt striktare än mig när det kommer till vissa produkter! Så vi är väl matchade ;) Tur är väl det! Det är tuffare att hålla en kost för många när partnern eller resten av familjen kanske inte hänger på. Men man behöver inte förändra allt. Peppa varandra istället och gör som vi gör. A lägger till mer kolhydrater och har större portioner såklart. Det behöver inte krånglas till med olika rätter till alla familjemedlemmar. Utan justera istället tillbehören, proteinet så som kött, fisk och kyckling är basen i din måltid. Förändra mängden kolhydrater till detta och ta inga feta såser ;) Lätt Kesella fungerar utmärkt att göra kalla såser på! Och glöm för all del inte grönsakerna ;)

Louise

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar