söndag 31 mars 2013

Välförtjänt vila

Söndag morgon och mitt 90 minuters cykelpass har precis påbörjats hemma i loungen, tillbaka till rutinerna :) Känns väldigt skönt måste jag säga efter gårdagens vila och fyllnadsdag. Knäpp man är va? Men jag njuter faktiskt av att få trampa på och svettas, känna hur kroppen får jobba (och ta av den energi som den nu fått). Och efter veckan som varit känns det ännu bättre att kunna hoppa på cykeln och faktiskt tycka att det är skönt att få röra på sig.
I min värld skulle denna helg bestå av mycket ledighet (bara pyssla hemma och njuta), den vanliga dosen träning och lördagens påskfirande. Men helt plötsligt är vi inbokade på allt möjligt och har miljarders saker för oss. Förstår inte hur det gick till?! Långfredagen bestod inte av någon sovmorgon, min kropp ville vakna tidigt så upp och cykla innan A vakna. Njöt sedan av en mysig långfrukost i alla fall innan det var dags att ge sig ut till Maxi och veckans plus helgens matshoppande. Vi och resten av Skövde märkte vi ganska snabbt.... Tiden sprang iväg, helt plötsligt var det dags för en sen lunch och laddning inför gympasset, de stängde ju tidigt pga påsken. Med den stressen förväntade jag mig världens sämsta pass, men icke! Gjorde världens grymmaste hamstring (baksida lår) och rump pass, plus lite mage! Resten av kvällen bestod av massa bakning och förberedelser inför lördagens festligheter.
Påskafton var dock en enda stress efter att frukosten drog ut lite väl på tiden (jag njuter ju tillfullo varje lördag då jag absolut älskar frukostar!). Lunch med A, mamma och syster på Knistad som var fantastisk. Massa lax och ägg åt mig ;)!!! Var iväg längre än vad vi trott vilket resulterade i ett enda kaos nät vi kom hem. Snittar skulle göras, presenter fixas och självklart skulle även vi göras oss fina inför kvällen. Kom bara 15 minuter sent till festen och med andan i halsen. Väl där kunde vi i alla fall landa och avnjuta en god påskbuffe.
Idag har vi ännu ett fullspäckat schema med bl.a påsklunch för A's del av familjen. Längtar dock till eftermiddagens rygg och axelpass med tanke på den energi jag nu har ;)
Nä, nu får jag trampa på så jag hinner med dusch, städ och matlagande innan gästerna kommer!
Bjuder på en bild med "högtrycket" jag hade under fredagens cykling ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar