söndag 21 april 2013

Andras åsikter

Ja, vet inte hur jag ska skriva detta inlägg utan att reta upp någon, men detta kommer helt från hjärtat och är mitt sett att se på saker, framförallt det jag nu förbereder mig inför med Bodyfitness. Alla har rätt till åsikter, sitt sätt att se på saker och synpunkter. Men negativitet och att trycka ner/motsätta sig något som man inte har en aning om eller är insatt i kan göra mig irriterad. Några av tjejerna i mitt team förvarnade mig för detta då de själva både inför och efter tävling fått höra både ett och annat. Att kommentera med negativa saker som "vad håller du på med, ser sjukligt ut" eller "Gud vad mager du är, räcker det inte nu" är inget jag uppskattar att höra. Särskilt inte om personen i fråga inte ens förstår vad det är jag ska tävla i och hur mycket möda & kraft samt ett jäkla psyke det krävs för att klara av något som detta. Det är år och månader av träning! Precis som i vilken sport som helst. Skillnaden är att när vi väl är redo för "start" så är det extremt. Men detta är inget man håller resten av året, DET vore sjukligt om något. Nej, efter tävling gäller det att fylla på med energi och ge kroppen den vila och återuppbyggnad som krävs. Dessutom finns det nog inga som är så noga med mat, sömn, återhämtning, massage, vila och att lyssna på kroppen som fitness människor.
Jag blir otroligt glad över de stöttande, peppande och fina kommentarerna ni ger mig. Det ger mig styrka att köra på i mina pass och se målet som nu är i sikte. Vissa dagar är skittuffa och man tycker kroppen inte alls svarar eller ser ut att vara i fas, när man då får en kommentar som "du ser grym ut Louise!" lyfter det mig och jag orkar fortsätta kämpa. Ingen gillar negativitet, sprid glädje och ge snälla kommentarer till varandra. Vem vet, du kanske gör någons dag med en enkel komplimang :)
Formcheck idag efter 3dgrs sängliggande pga sjukdom & ätardag, on my way...

2 kommentarer:

  1. Hoppas att du kan strunta i alla negativa kommentarer och bara köra på. Det är nog jobbigt att inse att man själv skulle kunna ha en fysik som din om man bara orkade släpa sig till gymmet, sluta med all värdelös skräpmat osv.. Kör på bara och njut av dina fina resultat Louise. (Ska krama tummarna stenhårt när du ska upp och tävla)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Roland :)
      Ja, jag förbiser andras kommentarer och fokuserar på mitt mål. När man jobbar med detta är det kanske lättare att ignorera sådant men vet hur många som upplever samma sak för att de tränar, äter och lever en hälsosam livsstil (inte så extremt så jag nu gör). Tycker man ska uppmuntra människor i det de gör för att nå sina mål! Själv blir jag jätteglad för alla fina kommentarer :) Håll tummarna hårt den 15:e juni!

      Radera