onsdag 10 april 2013

Mörbultad

Denna vecka har jag varit inne på diverse behandlingar för min kropp och mina stackars muskler (de är lite trötta om vi säger så...) Måndagen bestod av ett besök hos naprapaten med en trött bröstrygg och stel nacke, gammalt problem som kommer och går, nu var det dags att knäcka till igen. Det är lite läskigt när man ligger där och min naprapat tar tag i huvudet, säger att jag ska slappna av så att han kan justera mig (superlätt när man vet vad som komma skall!!!) Men efteråt är det så skönt. Lite lagom öm efter denna behandling var det idag dags för nästa. Bindvävsmassage stod på schemat. Ingen njutbar massageupplevelse kan jag säga men dock välbehövlig! Det satt mycket slagg och gjorde fruktansvärt ont på vissa delar av muskulaturen. Hon är grym min massör, ser så mjuk och oskyldig ut men j-klar vad hon kan ta i! Envisa muskler som inte ville släppa och krampade men hon gav inte upp. Enligt henne har envisa personer lika envisa muskler ;) hihi Gick därifrån med en känsla av att ha sprungit ett maraton och blivit överkörd av tåget, ömma, trötta ben med andra ord. Fick massa hemläxor tills nästa gång också för att se till att det inte samlas slagg åter igen. Mycket som ska göras med denna kropp!
Nu är det framförallt sovdags och fötterna i högläge som gäller. Natt, natt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar