måndag 29 april 2013

Formcheck

Nu börjar det dra ihop sig!!! Idag var det formcheck hos MaddeNordic Wellness i Borås. Nervöst såklart, vet ju inte var jag bör ligga formmässigt då detta är min första tävling. Men jag kan vara lugn och andas ut ;) Formen är helt i fas....eller för att ta Maddes bloggcitat "Hon ska tävla i juni och är redan i fantastisk form! Det ska bli så roligt att se henne på scenen." Detta gör mig väldigt lugn och ännu mer fokuserad på mitt mål. Nu är det bara att köra in i det sista. Vi har slipat på poseringen och tagit fram mina attribut, gäller ju att "flexa rätt" ;) Och det är verkligen inte lätt. Man blir svettig, trött, krampar i musklerna och tillslut får man knappt upp armen mer. Madde plågade mig lite extra några vändor för att få in känslan av att stå på scen då detta kan repeteras ett antal gånger. Varenda vinkel från topp till tå har vi slipat på så nu är det bara att träna, träna, träna!
Smart som jag är tränade jag rygg och axlar 6.30 i morse för att hinna med allt denna dag. Inte mitt smartaste beslut då jag givetvis blev mör rätt fort under poseringsträningen dessutom är styrketräning på morgonen tyvärr inte min grej så fick verkligen slita passet igenom. Konditionsträningen direkt efter styrkan gick dock som smort, det är jag ju van vid att köra på morgonen :)  Men så fick det bli idag för att få  ihop det! Tillbaka till gymmet efter turen till Borås och träning av klienter innan jag fick sjunka ner i soffan och äta mitt sista mål mat för dagen. 

Känns riktigt skönt att nu gå in i den sista fasen innan tävling. Vi har lagt upp en plan för den sista kosten, hur varje vecka framöver ska läggas upp och vad jag nu måste ha stenkoll på så att allt går åt rätt håll in i det sista nu. Pirrigt! Imorgon midnatt gäller det att sitta uppe då anmälningarna för Alströmer öppnas, först till kvarn som gäller.....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar