söndag 7 april 2013

Teamträff

Lördagen spenderades med mina teammates och ett svettigt och utmanande pass på Karlavagnens Idrottscenter med Björn från WestCoast4. Vi fick köra ett cirkelpass där fokus framförallt var på bålstabilitet i alla övningar. Det var allt från TRX och armräck till den klassiska fällkniven. Passet avslutades med några bålstabilitetsövningar, exakt de övningar jag själv kör på mina magpass och med mina klienter :) Fick bra tips på hur jag själv kan utmana mig, och andra, vidare i dessa övningar. Björn som vi tränade med var otroligt duktig, bra pass, bra push hela vägen igenom och drev oss hela vägen i mål (även om han skrämde alla lite i början då han visade var vi fick spy....). Efter träningen fick vi våra fina goodiebags från Madde och våra sponsorer Olimp och Dcore, tackar så mycket :) Medans vi satt och mumsade på luncher/mellanmål och fyllde på energidepåerna höll Björn ett föredrag om olika upplägg i träning, hur de jobbar och hur man effektivast bygger muskelmassa genom ett upplägg med hypertrofi & maxstyrka. Får nog bli fler pass hos Björn och fler föreläsningar, han vet verkligen vad han snackar om och har en väldigt bra syn på det här med träning och rehabilitering enligt mig själv.

Den fina goodiebagen

Eftersom vi är utspridda över hela landet är det extra kul med dessa teamträffar då vi får chansen och snacka "live" med varandra, blir ju mest Facebook annars. Är kul att få prata med de andra som går på diet och höra hur de känner sig och hur deras utveckling går. Det är även kul och inspirerande och få prata med de tjejer som tävlat innan och nu ligger i byggnadsfas, hur de kände innan tävling, vad deras "hjärnspöken" var och hur man mår vägen fram till scenen. Dessutom kunde Madde kolla min form och se hur det går nu fram till tävling. Man får inte vara blyg direkt, av med kläderna och stå i salen i underkläder medans hon "drar" i huden och känner vad som är fett eller bara hud. Ligger i fas vilket känns skönt, nu är det bara att köra på och ha målet i sikte. Blir många egopass framöver nu när det börjar dra ihop sig till tävling ;)


Startfältet är redo!


Fitnessbabysitter ;)





Massa inspiration efter denna helgen som pushar mig mot scenen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar