onsdag 17 april 2013

Beach 2013 planering

Har inte hunnit med min blogg de senaste två dagarna, varit massa planering och jobb :) Vilket jag älskar men min stackars blogg blir ju lidande :( Hoppas att ni har överseende med detta ;) Vad är det då jag planerar och pysslar så väldans med?! Jo, vi arrangerar en Beach 2013 tävling på gymmet, Livingroom Sports & Harmony, där våra medlemmar utmanas i att träna med oss PT´s under en månad. Vi lägger upp kost och träning samt pushar dem hela vägen i mål mot "beachkroppen". Det hela är förutom ett sätt att lära sig äta och träna rätt utefter sin egen förmåga och en tävling med fina priser. För att kämpa extra hårt tävlar alla i par så att man kan pusha varandra även när vi PT´s inte finns där. Vi hoppas att detta blir en rolig upplevelse för alla tävlande och att de får en skjuts i sin träning samt massa ny kunskap om kost & träning. Så nu planeras det träningsprogram, kost, träningsgrupper och en hel del logistik kring startdagen med invägningen. Den 27:e går startskottet och vi PT´s är laddade till tusen kan jag säga. Maj kommer bli en kick-ass månad!


På tal om kick-ass, i måndags fick min rumpa/baksida lår en rejäl omgång..... Rumpan blir ju tyvärr bara mindre och mindre under deff så man får underhålla det lilla som finns kvar. Så stryk fick den och magen, passet bestod av följande övningar;
Raka marklyft supersetat Dragonflags
Sumo squat med skivstång supersetat med plankan
Farmers Walk supersetat med brutalbänk
Utfall special (ett ben på bräda) i Smith supersetat med Woodchopper i Kinesis
Höftlyft mot bänk med en tung skivstång....supersetat med Leg Extensions
Det hela avslutades med Tabata intervaller på löpbandet sedan var jag rätt mör och slut kan jag säga!

Nu är det på't igen, dags för bröst, bålstabilitet och intervaller, kvällen avslutas med ViPR :)

1 kommentar:

  1. Hej Louise! Jag trillade, som av en händelse, in på din blogg nu. Fan vad kul att du ska upp på scenen. Jag tror inget annat än att det kommer att gå väldigt bra. Du är så himla ambitiös och noggran! Kör så det ryker, du är stencool som gör detta!

    /Lena, hon med ryggen. :P

    SvaraRadera