torsdag 1 augusti 2013

Muskelökning & längtan (?!) efter diet

Jag måste vara helt knäpp men går nu faktiskt och längtar efter att få börja min tävlingsdiet. Volymen på mig har ökat markant de senaste veckorna och jag både ser och känner hur musklerna växer. Att musklerna växer är otroligt kul, det galna är att man nu börjar känna sig tyngre, dum tanke men dessa hjärnspöken får man se till att tampas med. Då tittar jag på mig själv i spegeln och ser hur jag ökat i massa (muskler och inte fett) samt påminner mig själv om hur bra jag mår nu (till skillnad från under dieten...) och hur stark och hur mycket jag faktiskt orkar lyfta och träna numera. Nu är det roligt att träna igen när man inte är svag som en mus! Varför längtar jag då efter att gå på diet när allt blir raka motsatsen? Jo, för jag är så nyfiken på vad som finns där under och hur jag kommer att se ut i tävlingsform igen!

Laddat upp inför ett rejält pass rygg & axlar nu, dags att kila till gymmet och lyfta skrot!

Time & dedication my friends...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar