onsdag 23 oktober 2013

Back on track

Tillbaka och välmående igen! Jobb och träning har gått fantastiskt bra idag och kroppen känner sig helt återhämtad. Att gå på diet är som att åka berg- och dalbana med kroppen & knoppen. Ena dagen går träningen grymt bra, jag trycker på hårt, ligger bra i form och känner mig oslagbar. Nästa dag är jag trött, svag som en mus och tycker att formen är katastrof när jag ser mig själv i spegeln...ja det här är den vackra världen av fitness kära vänner. Det jag gör och utsätter min kropp och hjärna är verkligen ingen lek och absolut inte något man ska syssla med utan kunniga och vettiga personer kring sig. Jag har en coach som håller koll på min mat, formen, alla dessa hjärnspöken och spratt kroppen spelar längs med vägen mot målet. Dessutom har jag min älskade, underbara sambo som håller mig på rätt spår, pushar mig i träningen, bromsar mig när han ser att jag är på väg åt fel håll och finns ALLTID där för mig oavsett mitt diethumör som är extremt oberäkneligt...

Hur ser då en dag ut nu när det börjar närma sig målet? Ja, inte så stor skillnad jämfört med starten. Konditionsträningen anpassas mer efter dagsformen för att inte sätta kroppen i för mycket stress, nu är det silkesvantarna på som Madde säger. I styrketräningen trycker jag på så hårt det går och kör alltid superset oavsett pass (varvar med två muskelgrupper utan vila). Maten är väl det enda jag inte kan påverka, den är vad den är och nästa vecka stramar vi åt för sista gången. Nu tuggar vi taggtråd in i det sista!

En dag med mig ser ungefär ut såhär numera;
05:20 uppstigning, en kopp kaffe och ett stort glas vatten samt alla vitaminer intas
05:30 konditionsträning
06:30 dusch, frukost och lite jobb vid datorn
08:00 PT
10:00 Mellanmål
11:00 PT
12:00 Lunch
13:00 Powernap om det hinns med. Mer jobb vid datorn.
14:00 PWO uppladdning och poseringsträning
14:30 Styrkepass
15:30 Mellanmål
16:00 PT/instruerar pass
19:30 Landar hemma i soffan och äter en efterlängtad middag
22:00 Somnar sött

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar