lördag 12 oktober 2013

Formen smyger sig på

Denna vecka har jag verkligen känt av dieten och att formen nu börjar komma. Kroppen börjar bli hårdare och jag fick en chock själv igår kväll efter att jag tagit mina sedvanliga veckobilder till coach Madde. Ryggen ser ju jag liksom inte själv....därför blev det en liten överraskning när jag såg vilket resultat det blivit på bara en vecka.

Ja, det klassiska uttrycket no pain no gain passar verkligen för tillfället för nu börjar det bli liiiite tuffare dag för dag. Jag märker av att jag behöver sova mer som jag skrev sist, glykogendepåerna är extremt små så det finns inte mycket energi till mina pass (Thank god for PWO) och flummigheten samt diethjärnan börjar ta form. Ni skulle bli förvånade hur svårt det kan vara att öppna en tonfiskburk....med en sådan där liten burkring på så inte ens en burköppnare behövs. Eller när man stirrar tomt på mikron medans man värmer en kopp med just ingenting i.....vatten är väl något som behövs för en kopp te i alla fall? Ja, listan kan göras lång på alla dessa konstigheter jag har för mig på diet. Underhåller min sambo dagligen, väger väl upp de dagar jag är trött och arg som ett bi om någon kommer i vägen för mig och min mat. Tips till er som lever i närhet med en person på diet, stå aldrig i vägen när det är matdags, om än så ett litet mellanmål. Det kan få förödande konsekvenser.....

Trots alla dessa förvirringar, hunger och guldfiskhjärna är det extremt roligt att tillslut få ställa sig på scenen uppblingad och känna "Yes, jag klarade det!". Att se hur jag kan transformera min kropp och hur hårt jag faktiskt slitit för att komma dit. Sist åkte jag på en tarminflammation mitt i dieten och var sängliggande i 5 dagar, men klarade det ändå. Det var då jag med den hårda läxan lärde mig att lyssna på kroppen ordentligt (jaja, jag är PT och borde veta bättre, men har ett stenhårt pannben). Denna diet känner jag mig mer lugn, tar dag för dag och lyssnar av min kropp. Mycket massage, rörlighetsträning och sömn står på schemat och jag ser till att ha helgerna fria för att bara få vara med mitt hjärta, A. På tal om det så är det nu lördagsmys frukost och en heldag med slapp som gäller! Ha en underbar helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar