tisdag 22 oktober 2013

Ups & downs

I söndags var jag tokladdad efter lördagens påfyllning av mat och kunde trycka på rejält i både cardio och axelpasset. Härlig känsla! Lika härligt var det även igår förmiddag då jag rev av mitt benpass där vi nu lagt in en liten tvist plus att jag adderade ytterligare en miniövning i form av ett litet gummiband.

Gårdagens benpass bestod av 5 rejäla benövningar där jag fokuserade på kontakt i varenda repetition, behövs inte mängder med vikt då kan jag lova kära vänner! Emellan varje set slängde jag även in små kickbacks med mitt lilla gummiband, så snabbt räknat blev det nog 20 set kickbacks/ben plus min "special" för att ha ångan uppe i varje pass. Ett extremt effektivt benpass blev det!

Efter detta euforiska benpass slängde jag snabbt i mig lunchen för att sedan träna två klienter till men sedan sa kroppen stopp. När jag kom hem för lite datajobb innan mina kvällspass på Sportlife Elins kände jag hur jag bara blev sämre och sämre. Tillslut låg jag dubbelvikt över köksbordet med magknip och visste inte riktigt hur jag skulle kunna räta på mig för att åka till gymmet. Knäpp, man är va?! Att ens inbilla mig att det nog skulle ordna sig för att kunna jobba & träna mer den kvällen. Nä, jag fick snällt lägga mig i sängen och ta hand om min stackars kropp medans kollegorna ordnade passen.
Idag är det vila och omvårdnad som gäller!

Det magiska lilla bandet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar