tisdag 15 oktober 2013

Just do it!

Ja, det kända varumärket Nike's slogan känner nog alla till; "Just Do It". Men det stämmer till fullo enligt mig. Bara gör! I alla fall när det kommer till träning gäller det emellanåt att stänga av och bara utföra uppgiften. En klient frågade mig häromdagen om jag aldrig möter på motstånd gällande träningen. "Känner du alltid för att träna? Tar det liksom aldrig emot?" "Jo, svarade jag. "Det kommer dagar då jag inte alls har lust att gå upp 5:20 för att sätta mig på cykeln och trampa. Men jag bara gör det."

Vad är då hemligheten? Det finns nog ingen hemlighet utan jag bara bestämmer mig för att det är bara att pallra sig upp ur sängen och få det överstökat (tro mig, värmen med sambon i sängen lockar mer). Nu är det lite väl extremt då jag förbereder mig inför tävling men samma beslutsamhet finns nog alltid hos mig. Dessutom har jag funnit min lilla stund efter passet då jag tar en välförtjänt dusch för att sedan äta den efterlängtade frukosten, finns ingen godare frukost än den efter ett träningspass!

Konditionsträning är min svaga punkt i träningssammanhang. Jag älskar att styrketräna och kan mala på forever men när det kommer till cardio så är det mottot "Just Do It" som ekar i mitt huvud. Jag tänker istället på känslan efteråt, hur skönt det är när jag genomsvettig överlevt ännu ett pass och att jag är ett steg närmare mitt mål. Så visst har vi alla dagar då vi hellre ligger kvar i sängen än tränar. Skillnaden i mitt fall är att pannbenet bestämmer över latmasken.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar