onsdag 2 oktober 2013

Formcheck & kräkgränser

Dagarna rullar på i en hiskelig fart och nu är det inte många veckor kvar innan jag ska kliva upp på scenen. Spännande!

Igår for jag & min teamkamrat Micke till coach Madde för formcheck, posering och planering av våran väg mot Decembercupen. Min t-Walk sitter i ryggmärgen vilket är riktigt skönt, nu finslipar jag bara på små detaljer. Kroppen är också på väg åt rätt håll och nu stramar vi åt kosten något ytterligare. Det var dock väntat och på tiden så ingen surprise direkt. Nu börjar de sista hårda veckorna då det är mental styrka som gäller! Madde säger att det är nu vi tuggar taggtråd och visar vilket psyke vi har för den här sporten. Ligger väldigt mycket i det!

Vad har jag då gjort för kräkträning undrar ni? Jo, i måndags var det dags för benen (framförallt rumpa & hamstring) att plågas lite. Jag har en hatkärlek till ben och just i måndags var jag faktiskt riktigt peppad. Har insett att passet måste ligga på måndagarna då jag har mest energi och fokus, fredag är mitt efternamn guldfisk så då är det ingen idé. Sagt och gjort började jag med 4 set Draken i Smith följt av Frontsquats där jag överraskade mig själv med en viktökning, se där ja! Fortsatte mot maskinparken med Leg Extensions och Hamstring curl. Här gjorde jag en A special, single ben först 3 set där jag verkligen stannade och kontraherade muskeln hårt. Efter dessa 3 set körde jag båda benen samtidigt och dropsettade 2 set. Sedan var det lite jobbigt att gå. Men ingen kräkfaktor ännu för den kom gladeligen när jag hade två övningar kvar; höftlyft och "åsnespark" i Smith. Lastade på i höftlyften, efter varje set var det lite snurrigt om vi säger så. När jag sedan gick över till sparkarna var det ett lätt illamående som trängde sig på. Alla set gjordes även om det var bra mycket pannben det sista!

Idag väntar en välförtjänt massage för mina stackars påkar hos bästa Karin, längtat så efter detta. Men först; 60 minuter cykel, tjing tjing!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar